Lees hier de keynote van onze nieuwjaarsreceptie.
Mijnheer de Burgemeester,
Heren Schepenen
Beste Sponsors,
Vrienden clubleden,
Welkom op onze jaarlijkse nieuwjaarsreceptie. Zoals het hoort bij het begin van 2025 kijken we kort terug op het voorbije jaar, maar wil ik tevens van dit moment gebruik maken om vooruit te blikken en een woordje van dank te richten.
Sportief gezien kunnen we als club spreken van een geslaagd voorbije seizoen.
Onze 1ste ploeg kende een moeizame start. Een trainerswissel begin 2024 drong zich op.
Maatregel die zijn effect zeker niet heeft gemist. We speelden een sterke 2de seizoenshelft en zagen dit beloond met een mooie 7de plaats in het eindklassement.
Dit seizoen echter is eerder wisselvalling met goede, maar ook en minder goede resultaten. Als bestuur hebben we er alle vertrouwen in dat we, ook nu, rustig in de 2de provinciale zullen meedraaien.
Ons B-team eindigde op de 14de plaats met 15 punten. Als club willen we inzetten op onze jeugd. Ons B-team of UC team is een ideale voedingsbodem om verder te werken aan de ontwikkeling van onze spelers en ze op termijn te laten doorvloeien naar ons A-elftal.
Johan, Tom en Frank leveren hier voortreffelijke werk . Dat vertaalt zich nu ook in betere prestaties.
Als we onze jeugdreeksen even onder de loep nemen kunnen we hier ook niet anders dan te spreken over een sportief geslaagd jaar.
Ook al is een rangschikking onder de U15 niet van tel, toch kunnen we stellen dat meerdere van onze jeugdploegen bovenaan het klassement pronkten met als klap op de vuurpijl onze U15A die in het seizoen 2023-2024 officieel kampioen speelden.
In de lopende competitie zien we ook nu weer een aantal opmerkelijke resultaten. Onze U13A zijn tot op heden ongeslagen en ook onze U17A kroonden zich in de eerste ronde van het huidige seizoen tot kampioen. Daarmee kunnen niets anders dan beamen dat het ons op sportief vlak voor de wind gaat.
Uiteraard is dat allemaal niet mogelijk zonder een goede op- en begeleiding.
Via deze weg willen we alle trainers en teamafgevaardigden dan ook hartelijk danken voor hun onvoorwaardelijke inzet en betrokkenheid voor onze jeugd. Zij vormen het fundament van onze jeugdwerking.
In een veranderende maatschappij is het geen evidentie en komt er meer bij kijken dan alleen training geven. Onze trainers geven telkens weer het beste van zichzelf om onze jonge spelers zowel sportief, maar vaak ook extra sportief te begeleiden en te ondersteunen.
Om onze sportieve coördinatie in goede banen te leiden kunnen we rekenen op “ voetbalbeesten” Jan en Alain. Ik wil hen dan ook bedanken voor hun inzet, engagement en jeugdig enthousiasme, nodig om op lange termijn de sportieve doelstelling van de club te verwezenlijken.
Mijn dank gaat ook uit naar al onze sponsors voor het geloof in KV Bonheiden. Hun steun draagt bij aan de verdere ontwikkeling van onze geelzwarte vereniging, Bedankt voor het vertrouwen.
Daarnaast wil ik ook het gemeentebestuur danken voor hun constructieve samenwerking. We wensen hen hierbij nogmaals te herinneren aan hun kiesbeloften : De aanleg van een kunstgrasveld. Kunstgrasveld dat met de aanhoudende regenval van de voorbije maanden meer dan zijn nut zou kunnen bewijzen als trainingsveld. Drassige, soms half ondergelopen oefenvelden, zorgden er immers voor dat de trainingsintensiteit binnen de club meer dan eens werd verstoord.
Feit is dat de gesprekken in een positieve sfeer verlopen.
Naast dit dossier staat onze club de komende jaren voor de uitdaging om verder te investeren in onze accommodatie. We zijn ons hier als bestuur terdege van bewust. We zullen ons de komende maanden en dan ook inzetten om op dit vlak stappen vooruit te zetten zodat onze ruim 380 spelers in de beste omstandigheden hun favoriete sport kunnen beoefenen in een kader aangepast aan de huidige tijdsgeest..
KV Bonheiden kan niet functioneren zonder beroep te doen op tal van medewerkers die hun steentje bijdragen aan de goede werking ervan. In tegenstelling tot andere clubs mogen wij rekenen op medewerkers die zich hiervoor nog belangeloos inzetten.
Ik wil dan ook van deze gelegenheid gebruik maken om deze mensen in de spotlights te plaatsen.
Wat zou KV Bonheiden zijn zonder Freddy. Dagelijks is hij in de weer om onze terreinen en accommodatie in perfecte staat te houden. Zulks een ”concierge” wordt ons door vele clubs benijdt !
Ook alle waardering voor de “tap-ploeg” (Wim, Dirk, Maria, Martine, Conny, Anneke, Stephanie, Rita en Magda) die onze toeschouwers op tijd en stond met de glimlach van de nodige spijzen en drank voorzien.
Het activiteitencomité (Jan, Philip, Raf, Neil, Frank, Stephanie, Anneke) dat niet meer is weg te denken binnen onze vereniging verdient alle lof. Zij zorgen steeds voor tal van vlekkeloze organisaties, waaronder ook deze avond.
Rony en Michel zorgen er dan op hun beurt weer voor dat de referees tijdens onze thuiswedstijden voortreffelijk worden opgevangen en van verfijnde drank en spijzen worden voorzien.
Mijn bewondering gaat ook uit naar Gerard, onze kassier, die elk weekend uren van zijn vrije tijd opoffert om het inkomlokaal te bemannen.
Voor onze Website, Sociale Media en technische assistentie tijdens onze quizavonden en tornooien kunnen we dan weer rekenen op Gerry. Hij zorgt ervoor dat de activiteiten en resultaten binnen onze club ruim kenbaar gemaakt worden met aantrekkelijke posts.
Besturen doe je echter niet alleen. Gelukkig ben ik omgeven door een schare bestuursleden wiens ervaring er toe bijdraagt dat deze club een begrip is binnen en ver buiten de gemeente.
BEDANKT IEDEREEN ! ! !
Voor 2025 wens ik jullie allen een sportief, gelukkig, maar vooral een gezond jaar toe, want vooral dit laatste vormt de basis van alle geluk.
Laat ons nu genieten van deze gezellige avond met een hapje, drankje en een streepje muziek.
Schol!